قسمت کنترل والدین در کروم در حال تکمیل شدن است اما آیا والدین دانش کافی برای استفاده از آن را دارند؟
قسمت کنترل والدین در کروم در حال تکمیل شدن است اما آیا والدین دانش کافی برای استفاده از آن را دارند؟
ساعت | بازدید : 474 | نویسنده : پیمان بخشی | ( نظرات )

قابلیت کنترل والدینِ کروم وارد نسخه بتای (آزمایشی) آن شد تا پدر-مادرها نظارت بهتری بر مرورگر و سیستم عامل کرومی که فرزندان شان مشغول کار با آنها هستند داشته باشند.

 
هر چند هنوز کروم بوک ها به واسطه سرعت پایین و هزینه بالای اشتراک اینترنت در جوامع در حال توسعه فراگیر نشده اند ولی اقبال مردم کشورهای پیشرفته نشان از آینده درخشان این نِت بوک ها (لپتاپی که به هدف گشت و گذار در اینترنت ساخته شده) در مناطق دیگر دارد. قیمت پایین آنها و امکانات خوب آموزشی که دارند باعث شده حتی در مراکز آموزشی هم به کروم بوک رو بیاورند.
 
اما نگرانی همیشگی والدین و معلمان محتوای افسار گسیخته ای است که از هر سو به فرزندان و شاگردان آنها هجوم می آورند؛ پس امکان نظارت بر محتوا ضرورت دارد؛ قابلیتی که کروم لااقل تا کنون بهره ای از آن نبرده.
 
مشخصاً نیاز است بتوان حساب های جداگانه با سطوح دسترسی مختلف ایجاد کرد. البته فعلاً امکان استفاده از یک حساب اصلی برای مشاهده وب سایت های باز شده در سیستم عامل کروم وجود دارد ولی از آنجا که اغلب کاربران در سیستم عامل های دیگر مثل ویندوز، مک و گنو/لینوکس از مرورگر کروم استفاده می کنند لازم است ویژگی نظارت کامل والدین به این مرورگر محبوب اضافه شود.
 
اما این فقط یک طرف ماجرا است؛ حتی بدون اضافه شدن چنین قابلیتی به کروم یا هر مرورگر دیگری، همین حالا هم با استفاده از امکانات سیستم عامل هایی چون ویندوز و مک یا حتی نرم افزارهای ثانویه ای که به طور خاص برای ارضای این هدف ساخته شده اند می توان نظارت و کنترل فعالی بر محتواهایی که به فرزندان می رسند داشت؛ ولی مشکل اصلی این است که اغلب پدر-مادرها دانش کافی برای انجام دادن چنین کارهایی ندارند.
 
امروزه فرزندان در سنین کم با انواع دستگاه های رایانشی از تلفن هوشمند و تبلت گرفته تا لپتاپ و دسکتاپ در معرض انواع محتوا هستند که قطعاً بخش زیادی از این محتواها مناسب سن آنها نیست؛ نتیجه واقعاً اسفبار و حتی ترس ناک است: شما فرزندانی دارید که تحت تعلیم معلمانی قرار می گیرند که تنها دغدغه ای که ندارند سلامت روان کودکان شما است؛ پس اگر در شناخت فرزندتان و تحلیل دلایل رفتار او به مشکل خوردید تعجب نکنید، مشکل از جای دیگری آب می خورد.
 
متأسفانه اغلب آموزش ها در این زمینه هم در خود فضای وب مطرح می شوند دقیقاً همان جایی که والدین دانش بهره بردن از آن را ندارند. شما فکر می کنید راهکار چیست؟ چطور می توان این فاصله عظیم نسل ها را کم کرد؟



موضوعات مرتبط: کامپیوتر , ,

|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

آیا قالب شاه اطلاعات گرافیکی است ؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 352
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

تاریخ امروز :

تست آنلاین کد ها

از شاه اطلاعات در گوگل پلاس حمایت کنید



تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شاه اطلاعات و آدرس kinginfo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 352
:: کل نظرات : 5

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :